четвер, 2 квітня 2015 р.

NetBSD – чому саме цей вибір ?

                                           

Не для холівару, а для свого права, опишу, чому саме мій вибір впав на одну з ОС сімейства BSD. Хочеться сказати, я нічого проти не маю інших ОС, сам же крім NetBSD використовую FreeBSD. Я користувався і іншими ОС BSD: OpenBSD, DragonFlyBSD, Bitrig. Я встановлював десктоп часто, але багато програм які мені потрібно не було в OpenBSD. DragonFlyBSD я ще не ставив з dports, тоді максимум була підтримка pkgsrc, де не всі програми були пристосовані під DragonFlyBSD. Тут я не буду писати про установку та налаштування ОС NetBSD, все є в документації чи інтернеті. Також я не буду зрівнювати свій вибір з linux. Моя задача описати переваги, що я бачу для себе, а не тикати пальцем в різні сторони і писати, що там не так.
Я не системний адміністратор, я не займаюсь налагодженням мережі, не адмініструю сервера ... Я налаштовував локальний сервер для тесту bozohttpd, але що б сказати що я гуру, то ні. Я найшов себе як програміст системний, та прикладний. Саме в цьому плані і зацікавила NetBSD, для прикладу всі ми знаємо про її можливістю працювати з різними архітектурами. NetBSD портована приблизно на 50 архітектур, які є на нашому світі. Самий головний девіз “Так, це працює з NetBSD”. Саме тому це для мене є великий плюс. Бо мене цікавлять вбудовані системи, процесори ARM, Sparc, MIPS, SH. Тому для цього всього мені потрібно знати одну Операційну Систему, а не багато різних ОС. NetBSD на різних архітектурах виглядає однаково, але все залежить від можливостей процесора, чи скажімо підтримує він usb …
Не зважаючи на слова “RIP”, ОС розвивається і дальше, на даний момент розвивається версія NetBSD current 7. Про істотні зміни можна глянути в цьому посиланні: Істотні зміни в NetBSD . Тут можна відмітити в порт evbarm додана підтримка: PARALLELLA, Rasspbery PI 2 (RPI2), ODROID-C1, Zync SoC, ZedBoard та інші.

ОС також реально використовують і фірми і наукові групи, більш детально тут:  Використання NetBSD в різних галузях, а я приведу лиш декілька прикладів:
1. SAMS II – NASA використовувала для виміру умов мікрогравітації на космічних станціях.
2. TCP в супутникових мережах (NASA Lewis) 
3. SUNET яка з NetBSD встановила рекорд по швидкості передачі даних, два рази, цитую “Ми вирішили використовувати NetBSD для наших тестів, в зв'язку портативністю коду TCP”
4. NetBSD можна запустити і в IBM's SoftLayer http://imil.net/wp/2014/11/03/install-netbsd-or-any-pv-capable-system-on-ibms-softlayer/



А розвиток іде дальше, який на місті не затримується, хоч повільно, але впевнено. NetBSD я використовую як десктоп, так я користуюсь браузером, IDE, та інші програми для роботи з NetBSD, все це на комп'ютері з 256 Мб оперативної пам'яті, хоч його можна використовувати як вам завгодно, як ОС для роутерів, наукових обчислень, сервера ... Все залежить, що вам потрібно.

Немає коментарів:

Дописати коментар